Integrisani menadžment sistem – IMS podrazumjeva integraciju svih standardizovanih i nestandardizovanih menadžment sistema. Koncept IMS, kao instrumenta za postizanje poslovne izvrsnosti, pojavljuje se u drugoj polovini poslednje decenije XX vijeka sa ciljem objedinjavanja praksi i resursa organizacija, čime se sveobuhvatno posmatraju i zadovoljavaju zahtjevi ciljnih skupina korisnika pojedinih parcijalnih menadžment sistema.
Za organizacije u Bosni i Hercegovini kreiran je MA-pi procesni model IMS u sintetičkom i analitičkom obliku. Ovaj model uz određene modifikacije može se primjenjivati u svim sektorima.
Prednosti i rezultati integracije ogledaju se u sljedećem:
- Uspostavljanju jedinstvene politike i dokumentacionih podloga bez dupliranja,
- Integrisanju ciljeva, resursa, poslovnog sistema, preventivnih, korektivnih mjera i preispitivanja kroz integralna poboljšanja,
- Jedinstvenoj obuci menadžera, internih auditora i drugog osoblja čime se štedi vrijeme i novac,
- Boljoj povezanosti osoblja iz različitih područja koji izvan integracije rijetko sarađuju,
- Jednostavnijoj i racionalnijoj certifikaciji u odnosu na certifikaciju pojedinačnih MS,
- Ostvarivanju marketinške promidžbe u medijima nakon dobijanja certifikata,
- Sticanju povjerenja i pažnje svih zainteresovanih strana kao korisnika IMS,
- Efektivnijem održavanju sistema upravljanja kroz nadzor certifikacijskih kuća (najavljeni ili nenajavljeni auditi), što omogućava postizanje boljih investicijskih pokazatelja,
- Dobijanju stalnog, korisnog i objektivnog nezavisnog mišljenja od spoljnih konsultanata i certifikacijskih kuća, čime se vlastita subjektivnost smanjuje na najmanju moguću mjeru,
- Smanjenju pritisaka revizora i poreskih institucija, odnosno primjenom IMS neće se izbjeći njihove posjete, ali će se smanjiti vrijeme njihovog boravka,
- Postizanju kompetitivnih prednosti na tržištu kroz diferencijaciju proizvoda i ukupnog poslovanja,
- Omogućavanju postizanja boljih izvoznih efekata i snažnijeg integrisanja organizacija na regionalnom i međunarodnom tržištu,
- Unaprjeđenju zaštite brenda, privlačenju investicija i drugih beneficija,
- Postizanju sinergijskog efekta IMS kao cjeline u sadašnjosti i integrisanog anticipiranja i kreiranja budućnosti,
- Omogućavanju održivog razvoja i postizanja poslovne izvrsnosti.